Zuby moudrosti / Stomatochirurgie

Extrakce zubů moudrosti

Vaše poslední stoličky, které se také nazývají zuby moudrosti, se obvykle začínají prořezávat na přelomu dospívání a dospělosti. Důvodů pro extrakci je několik, například pokud nemají v čelisti dost prostoru, mají špatný sklon, narážejí na sousední zub nebo kost (impakce) nebo se prořežou jen částečně.

Zuby moudrosti, které narážejí na sousední zub nebo kost (impakce) mohou působit bolest, vést k zánětům a poškození okolních zubů

Když se zub moudrosti snaží prořezat v nesprávném úhlu, může tlačit na okolní zuby nebo kost a působit bolest, nebo dokonce okolní zuby poškodit. Kolem zubu moudrosti se zadržuje potrava, což z místa dělá živnou půdu pro bakterie, které způsobují kazivost a záněty dásní. Okolí takto špatně rostlé stoličky se může zanítit a tato infekce se může rozšířit a poškodit další obličejové tkáně. Čelisti začnou být bolestivé, dásně otečou a jsou velmi citlivé. Kolem zubu moudrosti se může vytvořit cysta, což je váček naplněný tekutinou; cysty mohou vážně poškodit kost čelistní.

Včasné odstranění může předejít vážným komplikacím

Dokud nejsou kořeny zcela vyvinuty, lze bolestem a problémům spojeným s křivě rostlými stoličkami předejít jejich preventivní extrakcí. Růst a vývoj zubů moudrosti můžeme pravidelně sledovat pomocí rentgenových snímků. Lékař pak zuby extrahuje ve fázi, kdy je pravděpodobné, že by mohly začít působit potíže.

Stomatochirurgie

Některé problémy v dutině ústní vyžadují drobné chirurgické zásahy. Zákroky jako je trhání neprořezaných zubů moudrosti, zubní implantáty nahrazující chybějící zuby a odstranění lézí v dutině ústní mohou naši šikovní zubaři provést v lokální anestezii. Pokud se jedná složitější problém, který není řešitelný běžným stomatochirurgickým zákrokem, úzce spolupracujeme se zkušenými maxiofaciálními chirurgy (specializovanými na oblast obličeje a čelisti), kteří pomohou případný problém odstranit.